Egyptian Chronicles: RIP Talaat El Sadat

Sunday, November 20, 2011

RIP Talaat El Sadat

Famous politician Talaat El Sadat “1947-2011” has passed away earlier today. He died after having a heart attack this morning at the National bank of Egypt.
Talaat El Sadat "1947-2011"
The outspoken lawyer against whoever he does not like and the nephew of the former president was a real controversial politician by all measures.
He spoke against Mubarak and got a military trial for accusing him and Abu Ghazla indirectly of killing him then he spoke against the revolution and political youth movements demanding a military ruler for the country. He was the last chairman of the NDP if you remember before its dissolution by the orders of the court.
Nevertheless I will not say anything about him except May Allah bless his soul.
Talaat El Sadat’s wife was running for the parliamentary elections this as far as I know , I do not know if she will continue in the race of not.
Yesterday Talaat El Sadat was speaking on TV and today he passed away today , I think death can get you other way.
Share :

6 comments :

  1. Shocking!
    He could always be counted on for a good laugh whenever he appears on TV.
    He shall be missed....

    ReplyDelete
  2. الله يرحمه ويرحم جميع موتي المسلمين ويرحمنا جميعا
    ويضئ لنا هذا العتم لتضح الرؤيا ونصل لاستقرار يرضاه ونتمناه لأنفسنا

    ReplyDelete
  3. ولا ترحم موتى غير المسلمين حيث ان ملهمش لازمة. حلو كدة يا يزيد

    ReplyDelete
  4. Sudanese Observer11/21/2011 07:43:00 AM

    May he rest in peace.
    Our condolences go to his family.

    ReplyDelete
  5. عزيزي المجهول ادرك اننا جميعا في ضيافة موقع زنوبيا ولسنا في منتدى او مكان يستدعي الاخذ والرد في موضوعات لم تطرح بالاصل وليس هذا مكانها لكن لشعوري بالتعاطف والرحمة اتجاهك انسانيا قررت ان اكتب هذه السطور - لا سيما في الوقت الراهن - ولاضرب مثل سريع .. حين اقول فصل الربيع جميل هذا لا يساوي بالتاكيد ان جميع فصول السنة سيئه ولا يجعلني قلت هذا ، فالعبارة التي قلت " فصل الربيع جميل " فحسب وهي واضحه وذات دلاله و معنى و بالتالي هي جملة جلية وجيزه خاليه من الغموض ولا تتحمل اي تفسير آخر .

    الا ان كنت ترى قائلها شخص به خلل و استخدمها بمنتهى الجبن والضعف والتواري ليتعرض للفصول الثانيه ويهينها ويجرح بها وبالتاكيد هذا ليس انا وانت لا تراني كذلك كونك لا تعرفني ولا اعرفك لا على الصعيد الشخصي او حتى على مستوى التعامل عبر الاثير اي الانترنت .

    ومن هذا المنطلق ان اتى شخص وقال لي " اذن باقي الفصول ليس لها لزمه حلو ..الخ " وما شابه من هذا الحديث فهذه مشكلته في الفهم والاسقاط وتحميل ما هو واضح وبين ومكتوب ما ليس به ولن ارد عليه تجنبا لجدل لا يوصل لشئ ففي نهاية الامر دائما الناس لا ترى الا ما تحب ان تراه .

    السؤال لماذا اكتب هذه السطور الان علما ان الاكتفاء بالصمت كافي .. لسبب واحد فقط وهو ان مصر بها الان ما بها .. ولا تتحمل الحوارات بين البشر و العبارات في الوقت الحالي - وقت الحرية وكتابة ما نود قوله بشكل مباشر - اي تفسير غير صحيح لها او لكلام الاخر بشكل عام او تخوينه وما شابه من سلوكيات تؤدي في اخر المطاف للفتنه والطائفيه وما شابه من امور لم تكن موجوده كما هي اليوم .

    ايها الغريب الذي لا اعرف ، اني اعرف مسيحين ومسلمين مصريين بشكل شخصي ولم ارى اي من هذه الفتن بينهم فقط اشاهدها و تصافحني و تلاقيني على شاشات الاخبار ومواقع النت والاعلام بشكل عام .

    وكلمة اخيره لك ايها المجهول - اغلق بعدها هذا الحوار الذي لم احبه ودفعت له دفعا - .. كرس جهودك اينما كنت لقضايا اكبر .. ولتفهم الاشياء كما هي .. دون ان تسقط عليها مخاوفك او ظنونك .. كون هذا الامر في النهايه لن يتعب اي شخص سواك حتى وان اتعب من حولك مؤقتا .. دمت بخير والعذر من زنوبيا على الاطالة .

    ReplyDelete
  6. البقاء لله
    طبعا الظرف مش مناسب بس لازم
    كلنا نلعب رياضة كل يوم
    علشان تلافي الأزمات القلبية

    ReplyDelete

Thank You for your comment
Please keep it civilized here , I will not tolerate any insult in my blog or any racist or hateful comment
The Comments in this blog with exclusion of the blog's owner do not represent the views of the blog's owner

By Year , By Month